skole skole skole.

S skolen gr bedre! Jeg har blitt kjent med litt forskjellig folk i klassene mine. Bytta min PE team sport til dance, s det er jeg veldig fornyd med at jeg gjorde det. S har jeg ogs bytta matten til ett hakk lavere niv! N skjnner jeg faktisk hva de snakker om i matten! haha :D Siden vi har de samme fagene hver dag i ett halvt r, er det lekser til nesten hverdag. Og sm prver hver uke... S i gr satt jeg i noen timer med matte leksa for 2 dager ( siden jeg ikke var der den frste dagen) men Tim og Debi var veldig hjelpsomme :) Fikk full pott p leksa ;) ( vi m ta online homework, s det er p en mte lekse quiz p nettet. hvis du ikke gjr leksa, mister du poeng som pvirker karakteren din :S) Jeg som trodde vi hadde mye lekser i norge :( Amerikansk skole er S mye strengere!

I dag s dro vi til en meksikansk resturant til middag.. og det var S GODT! :D haha! m spise meksikansk mat mer...

Slenger med ett bilde fra en grillkveld her om dagen! De hadde den sykeste hagen :0

Frste skoledag!

Frste skoledag var... jaa, skummelt! P vei til skolen var det kjempe k, s jeg kom selflgelig forseint til frste time! Kl 08:15 var det fashion design som sto p planen- bare jenter i klassen. Etter det, var det PE - team sport, men lreren var skikkelig rar og slem ogs det var det bare freshmen gutter i klassen- s det klassen skal bli byttes s fort som mulig ! Neste time var matte, som var ganske vanskelig p engelsk med mange nye ord... Jeg hadde B lunsj ( finnes a,b,c,d) s midt i mattetimen hadde jeg lunsj. s jaa.. satt med en av jentene i matteklassen + hennes venner, s satt ikke alene! haha. siste time hadde jeg engelsk, s det var helt greit! skolen slutta 14:30! lang dag :O

Frste skoledag outfit. Guttene p skolen har ganske lik stil som gutta i norge. Freshmen gutta har litt mer barnslig stil. + p de litt eldre guttene, har alle den gamle Justin Bieber sveisen! haha Og jentene er ganske pyntet i stilen-, smykker, mye sminke, kjoler, eller de aller fleste gr med bukser fordi det er ganske kaldt inne p skolen og "the dress code" gjr det ganske vanskelig finne shorts i passe lengde...

Etter skolen dro jeg,Conelly,Madi, Debi og nabofamilien ut for spiste frozen yogurt og feire at frske skoledag var ferdig.

I morgen er det skole igjen... har litt blanda flelser nr jeg nesten ikke kjenner noen og du er alene blandt 3000 elever :S jaja det blir sikkert bedre

Helga

P lrdagen var vi p en av innsjene her hele dagen. Vi dro med nabofamilien og det var kjempe koselig. Vi tok med bten, jetski, wakeboard,kneeboard og tube. S vi har hadde noe gjre hele dagen! Fikk prvd bde tuben, kjrt jetski, og kjrt bten! Det er rundt 100 fahrenheit hver dag, s varmt og deilig :D Nr vi kom hjem, besttilte vi pizza med naboene og s p amerikansk fotball.

wakeboarding, armene mine er helt dde idag!!

I dag (sndag) har vi egentlig ikke gjort s mye, vi dro til noen venners hus for spise lunsj og bada i bassenget. Ogs var vi en liten tur p butikken...

Her om dagen dro vi hele familien for f pedicure og fotmassage! Her gjr ogs gutta det ogs :) haha

Jeg trives kjempe godt her, og alle er s glade og snille her ! :)

Snakkes i morgen!! frste skoledag :O

Tiden flyr !

Hei !

Tiden flyr s fort her nede, vi har s mye vi m ordne fr skolestart :O

P onsdagen... dro vi frst spiste lunsj p en fast food sted med bare kylling mat.- godt! S dro vi til nabobyen for shoppe litt nye klr til skolestart- mega kjpesenter med egentlig alle muligslags butikker. S mtte jeg kontaktpersonen min her i usa, haha hun stoppa aldri prate! Etter det dro vi p The Chees Factory, tror jeg det het. Og mens vi venta p maten, gikk vi barna p gaming hallen p senteret for spille masse forskjellig spill.

meg og vsster med nye nike sko<3

P torsdag... dro jeg, Debi og en veninne av henne til treningsentere like ved her for trene litt ! - tror vi alle er ganske stle i dag :O Etter vi hadde ordna oss, dro vi til skolen for forandre litt p timeplanen + g rundt se p klasserommene, aah tok evigheter -.- S dro vi til en av de svre daglivarebutikkene som har alt, for kjpe inn litt forskjellig. Madis skole hadde snn pen kveld hvor man skulle komme innom fr mte p lrene og se klasserommene, men vi var der ikke s lenge fordi vi hadde middagsplaner med noen venner av dem.

I dag er planen ta pedicure og dra p grillkveld hos noen venner av familien :)

3 dager til skolen starter :(

snakkes!

1 dag i Texas

Hei!

Flyturen over til familien gikk egentlig helt greit! Sykt kjedelig fly alene, i tillegg ble flyet litt forsinket... Rundt halv 11 landa flyet og jeg ble mtt av familien med 2 store plakater :D Vi dro Mc Donaldish sted og tok oss en milkshake fr vi kjrte til mitt nye hjem! De hadde serist malt rommet lilla, dekorert det og hengt opp masse bilder av vennene mine og familien <3 Sykt hyggelig av dem og orde rommet for meg! Kan vise dere rommet en annen dag! Jeg fikk ogs gi dem gavene jeg tok med fra norge, Som var Moods of Norway t-skjorter, hndstrikka sokker, bker, troll kortstokk, hostehvvel, brunost og sjokolade selflgelig! De ble kjempe gladet og likte faktisk brunosten!

Dagen i dag gikk som flgene... V lagde omelett til frokost, gikk en tur i nabolaget med hundene. S dro vi p Marcus High School, fordi vi hadde en avale med rdgiveren, men nr vi skulle registrere meg fant vi ut at jeg trengte passet mitt og den siste spryta? S Tim ( vfar) mtte kjre til skolen for gi meg passet + at vi mtte dra til apoteket for ta en spontat sprye :O heldighvis jobbet bestevennen til Debi (vmor) der, s jeg fikk ta spryten med en gang:) Vi fant ut hvilket fag jeg skulle ta, ogs gikk vi litt rundt p den GIGANISKE skolen! Kommer definitivt til g meg bort... Etter det dro vi til en telebutikk hvor vi fikk fikset ett nytt amerikansk simkort slik at jeg kan bruke mobilen min uten at det koster flere tusen! (s mitt nye nummer n er : +1 469 408 6815) Etter det dro vi ut for spiste middag p en italiensk resturante med barna til ett vennepar ( foreldrene var p jubileum date) :) Nr vi kom hjem bestemmte vi oss fr ta ett kveldsbad i badebassenge, sykt digg :D S frste dagen gikk helt super! Trives utrolig godt hos familien og de er kjempe hyggelige :D Litt rart bare kunne snakke engelsk, men det vil vel fles mer naturlig etterhvert !

NYC bildedryss

Brooklyn bridge

Det snart ferdige World Trade Center

Ikke verdes fineste bilde haha. Nordmennene i gruppa vr :)

Hele gruppa p dag 2 - folk fra hele norden.

Utsikten fra Rockefeller Center

Dag nummer 2 i NY

Dagen i dag har vrt super fin! Formen varp topp :D Vret i idag har vrt litt blanding, litt kaldt, regna av og til og litt sol... I dag var det Lower Manhanatten som sto p planen! Vi tok bussen inn til byen med
en annen gjeng studenter, s vi ble ganske mange folk. Attraksjonene vi s idag var Brooklyn Bridge, World Trade Center, Wall Street, Frihetsgudinnen, Little Italy og China Town. Vi kjrte rundt med bussen, gikk litt rundt , ogs tok vi ferjen over vannet til State Iland for se nermere p frihetsgudinnen. Etter Sightseeingen var det shopping som sto for tur, og i dag shoppet vi p brodway street. det var mye enklere shoppe i denne gaten fordi butikkene l s tett intilhverandre, s det tok ikke s lang tid g fra butikk til butikk snn som p 5 avanue. Nr vi kom hjem p hottellet hadde vi egentlig planer om bestille pizza, men pizzan kom aldri... s null pizza, men en muffin til middag p oss.... Jeg har ikke spist et ordenlig mltid siden jeg dro hjemmefra, det er s vanskelig finne noe sundt og godt. Bare dritt mat overalt.

I morgen gr ikke flyet mitt fr kl 2, s jeg m sitte alene p hotellrommet i flere timer siden alle de andre har fly som gr kjempe tidlig om morgningen. jaja.

N er jeg egentlig kjempe trtt og bare har lyst til legge meg, men dodra vr har gtt i vrangls s vi kommer oss ikke inn!? Har ventet i snart 2 timer p en hotellansatt og spurt flere ganger etter hjelp, sykt drlig srvis p dette hotellet -.-

Gleder meg sykt til i morgen, endelig f mte vertsfamilien !! Men gruer meg ogs sykt til fly alene... :S Hper det gr bra!

Snakkes

New York

HeiHei :)

Turen over til USA gikk overaskende fint og fort. Vi var 6 normenn, 1 fra Finnland og 1 fra Danmark som mttes p gardermoen. Til England reise vi alene, men s ble vi mtt av en leder og noen fler studenter fra Danmark og Finnland p Heathrow. Flyturen over til NY gikk ganske fort nr vi hadde tv :D Sikkerhetsskjekken var heller ikke s skummelt som jeg trodde! haha. Men uansettt, dag nummer en i New York har vrt en skikkelig opplevelse! Jeg har egentlig flt meg dritt i hele dag, vondt i hodet, kvalm, null matlyst.... Meeen byen m oppleves selvom. Alt er s stort her og akkuratt likt som p filmer! Husene, bygningene, gatene, stedene hahah. Kl 8 tok vi bussen inn til byen for plukke opp tour guiden vr, en skikkelig morsom amerikaner :-) Vi kjrte rundt i Upper Manhattan, gikk av og til ut av bussen for se bedre. Vi shoppa p 5th avenue, gikk rundt i Centreal Park, Grand Station, Rockefeller Center, ja husker ikke alle steder. Shoppingen ble minimal idag nr det tok 1 time per butikk ca... men vi rakk noen av de store kjedene her som - Juicy Couture, Amercombie and Fich, Micheal Kors og Urban Outfiters. jaja :( Byen er hvertfall noe helt for seg selv! Aldri sett noe lignene i virkligheten :-0 + Alle amerikanerne her er s pratsomme og hjelpsomme, spess de som jobber i butikkene!

Tar en evighet laste opp bilder med hotellnettet, s fr heller legge ut bilder av turen nr jeg kommer til Texas!.

I morgen er det lower manhattan!

Snakkes :-D

I morgen skjer det !

I morgen er den store dagen! Drmmen om livet som utvekslingsstudent i USA blir virkelig. :D Det har enda ikke gtt opp for meg at jeg reiser i morgen.... Gleder meg s utrolig mye! Planen de neste dagene er dra til Gardermoen og rekke flyet som gr kl 1150 i morgen. Si hadet til familien :( Mte de andre studentene som jeg skal reise sammen med. Vi mellomlander i London og m vente i 5 timer fr den 8 timer lange turen til New York starter. Det kommer til bli en lang dag med tanke p tidsforskjellene. Dag nr 2 og 3 blir det sightseeing og shopping i Manhatten omrdet :) S, p mandagen gr turen til min herlige vertsfamilien :)

N er kofferten pakka, gaver er i boks og alle papirene er med! ( forhpentlighvis har jeg ikke glemt noe...)

Venner har blitt sagt hadet til :(

aaah kokken selv !

Ses om 1 r folkens :D Skypes!

N skal jeg nyte den siste kvelden i Norge :-) Snakkes i New York!

Min vertsfamilie

HeiHei!

Tenkte fortelle litt om familien jeg skal bo hos i USA. Jeg fikk familien min gankse tidlig, rett fr pskeferien i mars. Familien bestr av pappa Tim, som er 44 r og jobber som sivilingenir. Mamma Debi 40 r, jobber somFinancial Controller. Bror Connelly p 12, som spiller amerikansk fotball p fritiden. Sster Madeline ( Madi) p 10 r, som er veldig aktiv innenfor softball. De har ogs to hunder som heter Lucy og Sophie p 2 og 3 r :) De bor i Highland Village, Texas. Bare 30 min unna storbyen Dallas. De er en familie som elsker reise rundt og oppleve nye ting. De tilbringer veldig mye av sommeren ved the lake hvor de str p wakeboard, tube og bare kose seg :D ( Gleder meg til lre wakeboard!) De er ogs veldig sportinteresserte og heier p det amerikanske fotballaget Dallas Cowboys og baseballaget Texas Rangers.

Siden jeg fikk familie s tidlig har vi hatt masse tid til snakke sammen p skype og mail, s vi begynner kjenne hverandre ganske godt n :)

Skolen jeg skal g p heter Marcus High School og hvis jeg ikke husker helt feil har den rundt 3000 elever! Skolen har masse forskjellige fag og sport man kan velge mellom, s dette blir bra!

Jeg er super fornyd med bde familie og sted, kunne ikks spurt for noe bedre ! N er det bare 9 dager igjen til jeg reiser og jeg gleder meg sykt mye!!! klarer ikke vente, haha.

- Karoline

Hei jeg heter Karoline. Dette er en utvekslingblogg jeg har laget for for alle som vil flge med p livet mitt i Texas. Jeg reiser med Explorius, og skal vre ute ret 13/14.