skole skole skole.

Såå skolen går bedre! Jeg har blitt kjent med litt forskjellig folk i klassene mine. Bytta min PE team sport til dance, så det er jeg veldig fornøyd med at jeg gjorde det. Så har jeg også bytta matten til ett hakk lavere nivå! Nå skjønner jeg faktisk hva de snakker om i matten! haha :D Siden vi har de samme fagene hver dag i ett halvt år, er det lekser til nesten hverdag. Og små prøver hver uke... Så i går satt jeg i noen timer med matte leksa for 2 dager ( siden jeg ikke var der den første dagen) men Tim og Debi var veldig hjelpsomme :)  Fikk full pott på leksa ;) ( vi må ta online homework, så det er på en måte lekse quiz på nettet. hvis du ikke gjør leksa, mister du poeng som påvirker karakteren din :S) Jeg som trodde vi hadde mye lekser i norge :( Amerikansk skole er SÅ mye strengere!

I dag så dro vi til en meksikansk resturant til middag.. og det var SÅ GODT! :D haha! må spise meksikansk mat mer...

Slenger med ett bilde fra en grillkveld her om dagen! De hadde den sykeste hagen :0

Første skoledag!

Første skoledag var... jaa, skummelt!  På vei til skolen var det kjempe kø, så jeg kom selfølgelig forseint til første time! Kl 08:15 var det fashion design som sto på planen- bare jenter i klassen. Etter det, var det PE - team sport, men læreren var skikkelig rar og slem også det var det bare freshmen gutter i klassen- så det klassen skal bli byttes så fort som mulig ! Neste time var matte, som var ganske vanskelig på engelsk med mange nye ord... Jeg hadde B lunsj ( finnes a,b,c,d) så midt i mattetimen hadde jeg lunsj. så jaa.. satt med en av jentene i matteklassen + hennes venner, så satt ikke alene! haha. siste time hadde jeg engelsk, så det var helt greit! skolen slutta 14:30! lang dag :O

Første skoledag outfit. Guttene på skolen har ganske lik stil som gutta i norge. Freshmen gutta har litt mer barnslig stil. + på de litt eldre guttene, har alle den gamle Justin Bieber sveisen! haha Og jentene er ganske pyntet i stilen-, smykker, mye sminke, kjoler, eller de aller fleste går med bukser fordi det er ganske kaldt inne på skolen og "the dress code" gjør det ganske vanskelig å finne  shorts i passe lengde...

Etter skolen dro jeg,Conelly,Madi, Debi og nabofamilien ut for  å spiste frozen yogurt og  feire at førske skoledag var  ferdig.

I morgen er det skole igjen... har litt blanda følelser når jeg nesten ikke kjenner noen og du er alene blandt 3000 elever :S   jaja det blir sikkert bedre

Helga

På lørdagen var vi på en av innsjøene her  hele dagen. Vi dro med nabofamilien og det var kjempe koselig. Vi tok med båten, jetski, wakeboard,kneeboard og tube. Så vi har hadde noe å gjøre hele dagen! Fikk prøvd både tuben, kjørt jetski, og kjørt båten! Det er rundt 100 fahrenheit hver dag, så varmt og deilig :D Når vi kom hjem, besttilte vi pizza med naboene og så på amerikansk fotball.

wakeboarding, armene mine er helt døde idag!!

I dag  (søndag) har vi egentlig ikke gjort så mye, vi dro til noen venners hus for å spise lunsj og bada i bassenget. Også var vi en liten tur på butikken...

Her om dagen dro vi hele familien for å få pedicure og fotmassage! Her gjør også gutta det også :) haha

Jeg trives kjempe godt her, og alle er så glade og snille her ! :)

Snakkes i morgen!! første skoledag :O

Tiden flyr !

Hei !

Tiden flyr så fort her nede, vi har så mye vi må ordne før skolestart :O

På onsdagen... dro vi først å spiste lunsj på en fast food sted med bare kylling mat.- godt! Så dro vi til nabobyen for å shoppe litt nye klær til skolestart- mega kjøpesenter med egentlig alle muligslags butikker. Så møtte jeg kontaktpersonen min her i usa,  haha hun stoppa aldri å prate! Etter det dro vi på The Chees Factory, tror jeg det het. Og mens vi venta på maten, gikk vi barna på gaming hallen på senteret for å spille masse forskjellig spill.

meg og vsøster med nye nike sko<3

På torsdag... dro jeg, Debi og en veninne av henne til treningsentere like ved her for å trene litt ! - tror vi alle er ganske støle i dag :O Etter vi hadde ordna oss, dro vi til skolen for å forandre litt på timeplanen + gå rundt å se på klasserommene, aah tok evigheter -.- Så dro vi til en av de svære daglivarebutikkene som har alt, for å kjøpe inn litt forskjellig. Madi´s skole hadde sånn åpen kveld hvor man skulle komme innom får å møte på lærene og se klasserommene, men vi var der ikke så lenge fordi vi hadde middagsplaner med noen venner av dem.

I dag er planen å ta pedicure og dra på grillkveld hos noen venner av familien :)

3 dager til skolen starter :(

snakkes!

1 dag i Texas

Hei!

Flyturen over til familien gikk egentlig helt greit! Sykt kjedelig å fly alene, i tillegg ble flyet litt forsinket... Rundt halv 11 landa flyet og jeg ble møtt av familien med 2 store plakater :D Vi dro Mc Donaldish sted og tok oss en milkshake før vi kjørte til mitt nye hjem! De hadde seriøst  malt rommet lilla, dekorert det og hengt opp masse bilder av vennene mine og familien <3 Sykt hyggelig av dem og orde rommet for meg! Kan vise dere rommet en annen dag! Jeg fikk også gi dem gavene jeg tok med fra norge, Som var Moods of Norway t-skjorter, håndstrikka sokker, bøker, troll kortstokk, hostehøvvel, brunost og sjokolade selfølgelig! De ble kjempe gladet og likte faktisk brunosten!

Dagen i dag gikk som følgene... V lagde omelett til frokost, gikk en tur i nabolaget med hundene.  Så dro vi på Marcus High School, fordi vi hadde en avale med rådgiveren, men når vi skulle registrere meg fant vi ut at jeg  trengte passet mitt og den siste spryta? Så Tim ( vfar) måtte kjøre til skolen for å gi meg passet + at vi måtte dra til apoteket for å ta en spontat sprøye :O heldighvis jobbet bestevennen til Debi (vmor) der, så jeg fikk ta sprøyten med en gang:)  Vi fant ut hvilket fag jeg skulle ta, også gikk vi litt rundt på den GIGANISKE skolen! Kommer definitivt til å gå meg bort... Etter det dro vi til en telebutikk hvor vi fikk fikset ett nytt amerikansk simkort slik at jeg kan bruke mobilen min uten at det koster flere tusen! (så mitt nye nummer nå er : +1 469 408 6815) Etter det dro vi ut for å spiste middag på en italiensk resturante med barna til ett vennepar ( foreldrene var på jubileum date) :) Når vi kom hjem  bestemmte vi oss får å  ta ett kveldsbad i badebassenge, sykt digg :D Så første dagen gikk helt super! Trives utrolig godt hos familien og de er kjempe hyggelige :D Litt rart å bare kunne snakke engelsk, men det vil vel føles mer naturlig etterhvert !

NYC bildedryss

Brooklyn bridge

Det snart ferdige World Trade Center

Ikke verdes fineste bilde haha. Nordmennene i gruppa vår :)

Hele gruppa på dag 2 - folk fra hele norden.

Utsikten fra Rockefeller Center

Dag nummer 2 i NY

Dagen i dag har  vært super fin! Formen var på topp :D  Været i idag har vært litt blanding, litt kaldt, regna av og til og litt sol... I dag var det Lower Manhanatten som sto på planen! Vi tok bussen inn til byen med
en annen gjeng studenter, så vi ble ganske mange folk. Attraksjonene vi så idag var Brooklyn Bridge, World Trade Center, Wall Street, Frihetsgudinnen, Little Italy og China Town. Vi kjørte rundt med bussen, gikk litt rundt , også tok vi ferjen over vannet til State Iland for å se nermere på frihetsgudinnen. Etter Sightseeingen var det shopping som sto for tur, og i dag shoppet vi på brodway street. det var mye enklere å shoppe i denne gaten fordi butikkene lå så tett intilhverandre, så det tok ikke så lang tid å gå fra butikk til butikk sånn som på 5 avanue.  Når vi kom hjem på hottellet hadde vi egentlig planer om å bestille pizza, men pizzan kom aldri... så null pizza, men en muffin til middag på oss.... Jeg har ikke spist et ordenlig måltid siden jeg dro hjemmefra, det er så vanskelig å finne noe sundt og godt. Bare dritt mat overalt.

I morgen går ikke flyet mitt før kl 2, så jeg må sitte alene på hotellrommet i flere timer siden alle de andre har fly som går kjempe tidlig om morgningen. jaja.

Nå er jeg egentlig kjempe trøtt og bare har lyst til å legge meg, men dodøra vår har gått i vranglås så vi kommer oss ikke inn!? Har ventet i snart 2 timer  på en hotellansatt og spurt flere ganger etter hjelp, sykt dårlig sørvis på dette hotellet -.-

Gleder meg sykt til i morgen, endelig få møte vertsfamilien !! Men gruer meg også sykt til å fly alene... :S Håper det går bra!

Snakkes

New York

HeiHei :)

Turen over til USA gikk overaskende fint og fort. Vi var 6 normenn, 1 fra Finnland og 1 fra Danmark som møttes på gardermoen. Til England reise vi alene, men så ble vi møtt av en leder og noen fler studenter fra Danmark og Finnland på Heathrow. Flyturen over til NY gikk ganske fort når vi hadde tv :D Sikkerhetsskjekken var heller ikke så skummelt som jeg trodde! haha. Men uansettt, dag nummer en i New York har vært en skikkelig opplevelse! Jeg har egentlig følt meg dritt i hele dag, vondt i hodet, kvalm, null matlyst.... Meeen byen må oppleves selvom. Alt er så stort her og akkuratt likt som på filmer! Husene, bygningene, gatene, stedene hahah. Kl 8 tok vi bussen inn til byen for å plukke opp tour guiden vår, en skikkelig morsom amerikaner :-) Vi kjørte rundt i Upper Manhattan, gikk av og til ut av bussen for å se bedre. Vi shoppa på 5th avenue, gikk rundt i Centreal Park,  Grand Station, Rockefeller Center, ja husker ikke alle steder. Shoppingen ble minimal idag når det tok 1 time per butikk ca... men vi rakk noen av de store kjedene her  som - Juicy Couture, Amercombie and Fich, Micheal Kors og Urban Outfiters. jaja :( Byen er hvertfall noe helt for seg selv! Aldri sett noe lignene i virkligheten :-0 + Alle amerikanerne her er så pratsomme og hjelpsomme, spess de som jobber i butikkene!

Tar en evighet å laste opp bilder med hotellnettet, så får heller legge ut bilder av turen når jeg kommer til Texas!.

I morgen er det lower manhattan!

Snakkes :-D

I morgen skjer det !

I morgen er den store dagen!  Drømmen om livet som utvekslingsstudent i USA blir virkelig. :D  Det har enda ikke gått opp for meg at jeg reiser i morgen.... Gleder meg så utrolig mye! Planen de neste dagene er å dra til Gardermoen og rekke flyet som går  kl 1150 i morgen. Si hadet til familien :( Møte de andre studentene som jeg skal reise sammen med. Vi mellomlander i London og må vente i 5 timer før den 8 timer lange turen til New York starter. Det kommer til å bli en lang dag med tanke på tidsforskjellene.  Dag nr 2 og 3 blir det sightseeing og shopping i Manhatten området :) Så, på mandagen går turen til min herlige vertsfamilien :)

Nå er kofferten pakka, gaver er i boks og alle papirene er med! ( forhåpentlighvis har jeg ikke glemt noe...)

Venner har blitt sagt hadet til :(

aaah kokken selv !

Ses om 1 år folkens :D Skypes!

Nå skal jeg nyte den siste kvelden i Norge :-) Snakkes i New York!

Min vertsfamilie

HeiHei!

Tenkte å fortelle litt om familien jeg skal bo hos i USA. Jeg fikk familien min gankse tidlig, rett før påskeferien i mars. Familien består av pappa Tim, som er 44 år og jobber som sivilingeniør. Mamma Debi 40 år, jobber som Financial Controller. Bror Connelly på 12, som  spiller  amerikansk fotball på fritiden. Søster Madeline ( Madi) på 10 år, som er veldig aktiv innenfor softball. De har også to hunder som heter Lucy og Sophie på 2 og 3 år :) De bor i Highland Village, Texas. Bare 30 min unna storbyen Dallas. De er en familie som elsker å reise rundt og oppleve nye ting. De tilbringer veldig mye av sommeren ved the lake hvor de  står på wakeboard, tube og bare kose seg :D ( Gleder meg til å lære wakeboard!) De er også veldig sportinteresserte og heier på det amerikanske fotballaget Dallas Cowboys og baseballaget Texas Rangers.

Siden jeg fikk familie så tidlig har vi hatt masse tid til å snakke sammen på skype og mail, så vi begynner å kjenne hverandre ganske godt nå :)

Skolen jeg skal gå på heter Marcus High School og hvis jeg ikke husker helt feil har den rundt 3000 elever!  Skolen har masse forskjellige fag og sport man kan velge mellom, så dette blir bra!

Jeg er super fornøyd med både familie og sted, kunne ikks spurt for noe bedre !  Nå er det bare 9 dager igjen til jeg reiser  og jeg gleder meg sykt mye!!! klarer ikke vente, haha.

- Karoline

Hei jeg heter Karoline. Dette er en utvekslingblogg jeg har laget for for alle som vil følge med på livet mitt i Texas. Jeg reiser med Explorius, og skal være ute året 13/14.